Saatchi med sølv og bronse i digital-VM

Enda flere internasjonale priser til «Prøv min Hybrid» for Toyota.

51941 49cdd original
Saatchi & Saatchi Oslo er i ferd med å bli så mange at det har blitt en utfordring å få plass til alle på gruppebilder. Foto: Saatchi

På den globale Mixx Awards i New York onsdag kveld ble verdens beste interaktive markedsføring kåret. Konferansen ble i år ledet av Kevin Spacey og Katie Couric fra Yahoo.

Saatchi & Saatchis Oslokontor stakk av med et sølv og et bronse for «Prøv min Hybrid» i kategoriene brand positioning og social.

Best in show ble Creative Artist Agency med kampanjen «Scarecrow» for Chipotle Mexican Grill.

Kompetent jury

I juryen satt blant annet Jeff Benjamin, Chief Creative Officer, JWT North America, Lincoln Bjorkman, Global Chief Creative Officer, Wunderman og Brad Brinegar, Chairman and Chief Executive Officer, McKinney.

– Det er kjempegøy for oss og Toyota at denne jobben fortsetter å imponere, sier kreativ leder i Saatchi, Øyvind Waage.

Høyt nivå

Også Helle Jentsch, prosjektansvarlig for Gulltaggen er fornøyd. – Det at norske kampanjer løftes frem og høster internasjonal anerkjennelse er fryktelig stas. For å bli nominert i Mixx Awards må man vinne Gulltaggen eller andre tilsvarende konkurranser verden over, så her er det virkelig høyt nivå. Vi er stolte av at det norske bidraget fikk hele to pallplasser i IAB sitt verdensmesterskap, avslutter Jentsch.

Jobben «Prøv min Hybrid» har tidligere i år vunnet Gull i Facebook Studio awards, ett gull og ett sølv i Gullblyanten og to gull og ett bronse i Gulltaggen, blant mange andre priser.