Epica-gull til Kitchen og Try/Apt/Pol

Reklamejournalistenes årlige priskåring endte med to gull, et sølv og åtte bronse til fire norske byråer, hvor Try/Apt/Pol ble mestvinnende.

54347 67e90 original
«Bryllupstalen» for Oddsen/Norsk Tipping vant gull under årets Epica Awards.

Med fangsten på et gull, et sølv og fem bronse ble Try/Apt/Pol, som opptrer som enhet i utelandsk konkurransesammenheng, mestvinnende byrå blant de norske under årets Epica Awards.

Gullet gikk til «Bryllupstalen» for Oddsen/Norsk Tipping i kategori for Recreation & Leasure, en film laget i samarbeid med Bacon OSL og regissør Andreas Riiser.

Det var filmen «The Silver Hand» for Canal Digital, i kategori for Communication Services, som tok det eneste norske sølvet. Den er regissert av Bart Timmer hos Bacon OSL.

To av de fem bronsene gikk til «The 24 Hour Ad Break» for DNB, regissert av Andrea Eckerbom hos Tangrystan. Kampanjen fikk bronse i både Financial Services og Media Services.

Bronse fikk også «Hunger» for Tine Go’Morgen (Food), regissert av Kasper Wedendahl hos Bacon OSL, «The Caddy Standoff» (Automotive & Accessories) for Volkswagen, regissert av Martin Werner hos Bacon OSL og «The Rainforest Cut» for Det norske regnskogsfondet (World Cup Advertising).

Gull til Kitchen og Norwegian

Det andre norske gullet i Epica gikk til Kitchen for utendørsjobben «The Pale Complection Examination» for Norwegian i kategorien Transport & Tourism. Kitchen vant også bronse i grafisk design-kategorien for «Written In The Veins» for Helsedirektoratet.

McCann tok også en bronse med «The Lucky Pig» for Grilstad Bacon i matkategorien, en film regissert av Jesper Ericstam hos Social Club.

Den åttende norske bronsen ble vunnet i radiokategorien av Både Og Radiobyrå for en Blåkläder-kampanje.