Pils, pølser & praksisplass

Geelmuyden Kiese rekrutterer neste års praktikanter på utradisjonelt vis: Forrige onsdag arrangerte byrået «Pils, pølser og praksisplass» på Torggata Kennelklubb.

54416 b0d3a original

Geelmuyden Kiese skal ha minst et praksisteam fra februar 2015. Forrige onsdag inviterte byrået derfor sisteårets reklamestudenter fra Westerdals og Norges Kreative Høyskole (NKH) til «Pølsepapirpitch» på utestedet Torggata Kenneklubb i Oslo, en tre timers idékonkurranse der ideer ble klekket og innlevert på pølsepapir.

– Bakgrunnen for begivenheten var praksisplasser for et eller to team hos Geelmuyden Kiese våren 2015. Vi er ute etter de beste teamene og må derfor være tidlig ute, sier Eva Sannum, kreativ leder hos GK

15 team fra Westerdals og NKH møtte opp og fikk utdelt brief og pølsepapir. I tre timer summet det hektisk i lokalene til Kennelklubben, hvor stemningen etter sigende skal ha vært «til å ta og føle på».

Praksisplass med lønn

– Vi er kjempeimponert over innsatsen til teamene, sier Julie Nord, kreatør i GK.

Hun og makkeren Aron Lindegård var primus motor for arrangementet, og de ble veldig fornøyd med resultatet. 48 pølsepapir ble levert inn, og er nå scannet og klare til gjennomgang.

Teamene med de beste ideene blir invitert til mappevisning. Rosinen i pølsa er praksisplass med lønn, som varer i minimum tre måneder.

– Vi gleder oss til mappevisninger, og ikke minst til å få de beste teamene på plass over nyåret. På GK skjer det mye spennende om dagen, så vi trenger flere hoder og hender på oppgavene som strømmer inn, avslutter Nord.

Det er Johan Nord som står bak film, klipp og musikk.