Smestad regisserer Global Adidas-kampanje

Babusjka-regissør Stian Smestad står for regien på Adidas globale kampanje «Open all Winter», som lanserer vinterkolleksjonen Climaheat. Filmen har allerede fått Contender-status hos Shots.
 

Tanken bak Adidas-kampanjen er at Climaheat-kolleksjonen åpner for utendørstrening hele vinteren. 


– Vi ville filme atletene i ekstremt vær og i ekstreme situasjoner. Jeg ønsket å komme så nær som mulig for å få følelsen av hvordan det er å gjøre det de gjør. Kjenne pusten, høre lydene og føle på farene som omgir dem. Med sporter som isklatring, high-line, free ski, alpin fjellklatring og basehopp lå alt til rette for en episk produksjon, forteller Stian Smestad.


Opptakene ble gjort i Østerrike, Sveits og Italia tidligere i år, og det er Stopp/Content som står for produksjonen. Det var stadige utfordringer med å filme høyt over havet på svært utilgjengelige steder. Men ingenting er «faket», alle stuntene  er høyst virkelige og ble gjort «i kamera», ifølge Smestad.


– Ingenting er enkelt med å filme en person som går på en 52 meter lang line mellom to fjelltårn 2800 meter over havet. Men utøvernes lidenskap for sporten og teamets enorme utholdenhet, erfaring og fantastiske skills gjorde det mulig. 


Ved siden av Haley Ashburns nervepirrende linegang, er det flere øyeblikk som står ut som spesielle fra dette opptaket, forteller regissøren.


– Da Peter Salzmans basehopp skulle foregår fløy helikopterpiloten oss inn i fjellene, og ble hengende i lufta over det visuelt sett mest ondskapsfulle fjellet jeg har sett. Ingen hadde hoppet fra fjellet om vinteren tidligere. Peter hadde nesten ett minutt i fritt fall. Sjukt. Det var også utrolig å se Jean-Baptiste Chandelier gjøre endeløse infinity tumbles i paraglideren. Hvor mange G blir han utsatt for der mon tro?


Filmen lanseres bredt i hele verden og skal på TV, digitale kanaler og Kino.
 Se den her.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.