Sølvmikken til Right Price Tiles

Både Og Radiobyrå går til topps i Sølvmikken for november med en kampanje bestående av telefonsamtaler til ansatte i Right Price Tiles. Andre- og tredjeplassen er besatt av henholdsvis TV 2 og Maarud.

54995 6efc2 original

Sølvmikken kårer månedlig det beste som blir laget av radioreklame her på berget, og i kalenderårets nest siste måned var det flisleverandøren Right Price Tiles som gikk av med seieren. Dog, når det gjelder merkelapper som «flisleverandør» eller «fliskjede», så har både kampanjen og begrunnelsen fra juryen mer å si:

– De nye spottene for fliskjeden, … unnskyld, flis-, laminat- og parkett-kjeden Right Price Tiles, er en fin utvidelse av konseptet vi kjenner godt fra før. Det er fortsatt telefoner til de ansatte som gjelder, men denne gang blir de utfordret til å komme med et nytt slagord. Underholdende!

  • Byrå: Både Og Radiobyrå
  • Kreativt team: Hans Kristian Heide og Tom Aksel Mathisen
  • Konsulent: Ola-Per Ekblom
  • Prosjektleder: Elisabeth Andonov
  • Produksjonsselskap: Både Og Raadiobyrå
  • Kunde: Right Price Tiles
  • Kundeansvarlig: Per Christian Teie, Kim Eriksen

Vakkert å være fotballidiot

LOS&CO står bak en trio med spotter for TV 2 Sport Premium som tar tak i realitetene ved det å være svoren fotballtilhenger i tykt og tynt. Juryen ble rørt til tårer:

– Snakk om å preke for menigheten. En sjelden delikat produksjon når det kommer til å gi fotballidiotene gåsehud. Fin casting, originalt musikkvalg og godt teksthåndverk – det er bare å bli med på galskapen

  • Byrå: LOS&CO
  • Kreativt team: Jan Cato Tangen og Ragnar Roksvåg
  • Prosjektleder: Katrine Øiestad
  • Produksjonsselskap: Sagveien Resort
  • Kunde: TV2

Vikarierende helter

SMFB og Sagveien Resort har på vegne av Maarud Potetgull tatt nok en telefonrunde til helt vanlige folk med nestenkjendis-navn. Juryen har følgende å bemerke:

– Maarud fortsetter å glede juryen med spottene der de ikke ringer kjendiser, men helt vanlige folk for å be dem anbefale potetgullet. Og ja, vi er helt sikre på at de har kommet frem til de riktige personene.

  • Byrå: SMFB
  • Kreativt team: Sveinung Arnestad og Pia Ølstad
  • Prosjektleder: Tuva Dyrnes
  • Produksjonsselskap: Sagveien Resort
  • Kunde: Maarud

Du kan høre alle reklamespottene på gullmikken.no.