Blir kreativ leder i MK Norway

Ole-Kristoffer «Doffen» Trellevik tar steget opp og blir utfordrerbyråets nye kreative leder. – Vi har kommet langt kreativt, men skal enda lenger sier byråleder Svein Roger Selle.

56267 94c59 original
Doffen og Tjommi. Foto: Johanna Siring

– Vi har etablert oss som et sterkt nasjonalt byrå og har i det siste også gjort store internasjonale jobber. Doffen har en solid erfaring og vi er sikker på at han vil bidra til å løfte MK Norways kreative nivå ytterligere. Vi etablerte oss for alvor i Oslo i fjor og Doffen vil fungere som kreativ leder for begge kontorene, sier Svein Roger Selle.

– MK Norway skal få et enda sterkere fokus på kvalitet og kreativitet, vi skal være et sted der sultne kreatører får gjort ting. Med en tydelig og unik utfordrer profil, kontorer i både Oslo og Bergen, er MK Norway en ypperlig lekeplass for både sultne kunder og kreatører.

Over dammen

Ole-KristofferTrellevik overtar stafettpinnen etter Armando Zuniga som har vært kreativ leder i byrået siden 2011. Armando flytter nå over dammen og begynner i BBDO Chicago som creative VP for Budlight. Trellevik er utdannet fra Westerdals og startet sin karriere i Crispin+Porter, Bugosky i Colorado. Deretter ble han en del kjerneteamet som etablerte Leo Burnett Worldwides kontor i New York.

– Armando har bidratt til å løfte byrået og gitt oss et sterkt internasjonalt fokus og vi har vunnet en rekke kreative priser under hans ledelse. Vi er stolte og glade over at Armando har fått en så flott jobb i Chicago, og skal videreføre den internasjonale satsningen han la grunnlaget for. Jeg også er sikker på at vi kommer til å løfte oss enda flere hakk med Doffen som kreativ leder, sier Selle.

– Jeg er overbevist om at det lurer seg noe kult i hver eneste brief, målet er at vi skal bli bedre på det vi er gode på, og simpelthen gjøre mer ut av hver eneste oppgave, sier Trellevik.

– Doffen er en digital idé-fyr. Han tør tenke utradisjonelt og er veldig idésterk. I tillegg er han en sulten fyr som har ambisjoner om å lykkes både i Norge og internasjonalt. Det gir god gjenklang i byrået vårt, avslutter Selle.