«The Silver Hand» best i november

Kreativt Forums lesere har stemt fram Canal Digital-filmen «The Silver Hand» som Månedens arbeid for november.

55451 a6b99 original

I høst lanserte Canal Digital en rekke nye tjenester for å gjøre TV-hverdagen enklere for satelittkundene, blant annet tjenesten «Ukesarkivet», som sørger for at TV-programmer fra en rekke ulike TV-kanaler tas opp automatisk og lagres i en uke.

Filmen «The Silver Hand» er reklame for nettopp «Ukesarkivet», laget av Try/Apt, produsert av Bacon OSL og regissert av Bart Timmer.

Populær tragedie

Filmen forteller den tragikomiske historien om mannen som gikk glikk av et legendarisk TV-meme, og dermed også alle vitsene og referansene i kjølvannet. Dette preger resten av av hans triste liv, og selv i døden går han ikke fri.

Filmen ble raskt trukket fram av Nic & Sune i vår egen Kudos-spalte, og det gikk ikke lang tid før filmen fikk internasjonal oppmerksomhet. Først av selveste Creativity, der den havnet øverst på bransjebladets ukentlige topp 5-liste, foran annonsører som Samsung og Playstation. Campaign, det britiske motsvaret til Creativity, har også omtalt filmen i positive ordlag. The Guardian og Clio Awards likeså.

Bærekraftige hoteller

Blant kampanjene som nesten, men ikke helt nådde til topps, finner vi kampanjen «Kjære Tripadvisor, legg til bærekraft» for Comfort Hotel, utviklet av T/A Pol. Målet med kampanjen er å få bærekraft som en standard rangering av hoteller, og kampanjesiden deartripadvisor.com ber folk om å signere på et opprop om å få bærekraft som et ratingvalg på nettsiden TripAdvisor.

Viktig budskap

Nesten til topps kom også Kampanjen «16 dager» fra hjelpeorganisasjonen CARE, som handler om å bekjempe vold mot kvinner. Kampanjen er signert Schjærven i samarbeid med Schjærven Film, Bacon og Re:Media, og den fikk god spredingshjelp av fire andre samarbeidspartnere: SBS Discovery, CAPA, MDB og JCDecaux. Kampanjen gikk fra 25. november fram til Den internasjonale menneskerettighetsdagen 10. desember.