Her er nye Sølvtaggenjuryen

Den nye juryen i Sølvtaggen er utvidet for å sikre variasjon i bakgrunn og kunnskap.

– En bredere kompetanse vil heve nivået på konkurransen, forteller juryleder Snorre Martinsen.

– Vi har satt sammen en jury med virkelig dyktige fagfolk fra hele bransjen. Noen har lang fartstid og er tungt premierte, mens andre har særegne bakgrunner som stadig blir viktigere i digitale arbeider, sier den ferske jurylederen.

Årets jury består av 16 fagpersoner fra større og mindre byråer. Månedlig kårer de bransjens beste digitale kampanjer, som alle konkurrerer om å bli Årets Sølvtagg. Nytt av året er at juryen er utvidet for å sikre variasjon i bakgrunn og kunnskap. På denne måten er Sølvtaggen rustet til å behandle tverrfaglige digitale arbeider, i en tid hvor et byrå sjelden jobber alene.

  • Juryleder Snorre Martinsen er kreatør og AD hos T/A POL, og har bred juryerfaring fra en rekke norske og internasjonale juryer. Han har vært ni år i bransjen siden han ble uteksaminert fra Westerdals. Siden har han jobbet i Naked, MK Norway og Saatchi & Saatchi.
  • Gro Larsson, Creative/Strategist i Hyper, har jobbet i selskapet siden ble ferdigutdannet fra Hyper Island våren 2010. Hun er også utdannet Art Director fra Westerdals, og har bakgrunn fra både BI og Strykejernet kunstskole.
  • Eirik Johansen, digital produsent og Kreatør i Anorak, har studert ved NKH.
  • Tone Humblen, partner og kreatør i LLOWBANK, har tidligere jobbet i reklamebyråene Try, Dinamo og McCann. Hun er utdannet Art Director fra Westerdals.
  • Torstein Greni, Creative Director i McCann, studerte først jus ved Universitetet i Oslo, før han utdannet seg som Art Director ved Westerdals. Han var syv år i Dinamo før han gikk til McCann i 2011, hvor han nå er kreativ leder på andre året med makker Stein Simonsen.
  • Trine Færaas, Utvikler i Dekode, er sivilingeniør i Datateknikk fra NTNU, og gikk rett i jobb som IT-konsulent etter endt utdannelse. Hun har vært med på å utvikle løsninger for store offentlige kunder som Lånekassen og Helsedirektoratet, og jobber daglig med backendutvikling for alt fra korte kampanjer til nettbutikker og nettsider.
  • Baptiste Ringot, Senior Designer i Dinamo, startet sin karriere som freelance designer i Lille, Frankrike. I 2011 ble han ansatt som designer i Bleed, Oslo. Her ble han til han gikk til Dinamo i mars, 2014.
  • Ina Rønning Johansen, Senior Grafisk Designer i BEKK Interactive, har sin bakgrunn fra Hyper Island i Stockholm og Opplæringssenteret for Visuell Kommunikasjon i Oslo, og har hatt internships over hele Europa. Før hun startet i Bekk var hun først hos Sid Lee i Paris, før hun gikk til Creuna Oslo.
  • Robert Bue, utvikler i Good Morning, har jobbet hos Good Morning i to år, og tidligere vært ansatt ved nxt reklamebyrå. Han studerte Interaksjonsdesign ved NKH.
  • Gøril Jelstad, Digital Designer i LOS&CO, har en bachelor i grafisk design fra University of the Art i London, og har jobbet som grafisk designer siden 2008. Hun har også studert idéhistorie og kunsthistorie ved Universitetet i Oslo, samt grafisk design ved både Curtin University of Technology i Perth og ved NKF.
  • Kristoffer Reppen, Senior Art Director i Saatchi & Saatchi, er utdannet fra Westerdals, og startet sin karriere på TBWA før han begynte i Saatchi der han nå har vært i nærmere åtte år. Han har vunnet flere norske og internasjonale priser.
  • Martine Emilie Fonstad-Smith, kreatør og konseptutvikler i Trigger, er utdannet reklame- og merkevarekommunikatør fra NKF, og har siden spesialisert seg innen idé og konseptutvikling via Digital Media-studier hos Hyper Island. Etter tiden i Stockholm fikk hun internship i byrået 180 i Amsterdam, hvor hun siden fikk jobb som kreatør.
  • Jørn-Tore Sande, Co-Founder og designer i SandeFredin, har bakgrunn fra Creuna, Dinamo og Tibe Drammen, og studerte Visuell Kommunikasjon ved HBV. Han har jobbet med kunder som Coop, Tropicana, Storebrand, Avinor og Rottefella.
  • Pia Ølstad, kreatør i SMFB, tok sitt fagbrev som mediegrafiker hos ROK, og var i praksis hos TRY/Apt da hun studerte Art Direction ved Westerdals.
  • Christian Hygen, kreativ leder og tekstforfatter i Kitchen Reklamebyrå, er utdannet fra Westerdals, og har jobbet for både Leo Burnett Oslo, The Club, Uncle Grey og nå Kitchen.
  • Simen Øian Gjermundsen, Founder, Partner og Developer i Notch, er utdannet grafisk designer fra Westerdals, og har jobbet for Suddenly Oslo, Isobar og nå Notch.