Sang seg til topps i Sølvmikken

ANTI, Sagveien Resort og kunden Jernia sang og rappet seg fram til toppen av seierspallen i radioreklamekonkurransen Sølvmikken for januar 2015.

57388 b7d52 original
Faksimile fra en Jølstad-annonse laget av Virtual Garden. Foto: Rune Kongsro

ANTI nådde toppen av seierspallen i Sølvmikken i januar, sågar ved første forsøk. Kampanjen består av to snakkesyngende spotter som satte juryen i god stemning.

– Jøss, et sanggrep vi ikke har hørt før! Jernia vil fortelle oss at de nå har salg, og da er det befriende at det er nettopp det de gjør, uten for mye pushing og priser. Juryen får litt Grandiosa-følelse, og enkelte kan rapportere om at familien danset da spottene ble spilt i stua.

  • Kunde: Jernia
  • Byrå: Anti Oslo
  • Kreativt team: Erik Heisholt (Anti) og Jon Iver Helgaker (Sagveien Resort)
  • Produksjonsselskap: Sagveien Resort

Din gamle mobil

I sin nye radiokampanjen for Netcom tar DBB Oslo utgangspunkt i en auksjonarius for å fortelle at Netcom-butikkene ved kjøp av ny mobil betaler deg for din gamle. Juryen har følgende å bemerke.

– Budskapet blir levert på en tydelig og grei måte, men grepet oppleves som noe kjedelig og uoriginalt. Her kunne man tjent mye på sprekere tekstarbeid. Spottene lander allikevel fint, og det mumles at dette er langt bedre enn mye annet man har hørt fra Netcom de siste årene.

  • Kunde: Netcom
  • Byrå: DDB Oslo
  • Kreativt team: Joachim Bjørndahl og Julian Hagmann
  • Produksjonsselskap: Sagveien Resort

Stabburet Makrell i tomat is very good for you

Barns forståelse av at sunn mat er æsj danner rammeverket for LOS&CO, som har tatt utgangspunkt i at foreldre gjerne bytter ut norske gloser med engelske når de skal si noe de ikke vil at barnet skal forstå.

Juryen, som kun består av personer over myndighetsalder, både forsto og likte det de hørte.

– Stabburet sin appell til voksne, og absolutt ingen barn, får tredjeplassen i januar. Gjennomføringen kunne nok vært hakket vassere, men alt i alt er dette en morsom og tydelig idé som sjarmerer juryen, forteller juryen.

  • Kunde: Stabburet
  • Byrå: LOS&CO
  • Kreativt team: Maria Myhre og Marianne Knutsen
  • Produksjonsselskap: Sagveien Resort

Månedens og tidligere vinnere hører du på gullmikken.no.