Best Y.E.T. er historie, Gulltusjen tar over

Da Best Y.E.T. sluttet å eksistere bestemte Amedia Marked seg for å videreføre konkurransen … på en måte.

58699 56078 original

Best Y.E.T. (Best Young European Team) var en konkurranse for unge kreative team under 30 år, som fikk i oppgave å skissere en avisannonse for et gitt produkt i løpet av seks timer, kun ved hjelp av blokk og tusj. Vinnerne gikk videre til europeisk finale.

Noe har forandret seg, men det viktigste består: To tusjer, masse papir og uendelige kreative muligheter. Konkurransen går fortsatt ut på å lage den beste ideen og deltakerne har seks timer til rådighet.

Fokuserer på avisannonsen

– Det er avisannonsen som står i fokus i denne konkurransen. Amedia Marked har det absolutt største nettverket av lokalaviser i Norge er det var derfor veldig naturlig for oss å overta denne konkurransen, forteller Marie Sundling, leder for Produkt, Analyse og Marked i Amedia Marked.

Gulltusjen er altså en idékonkurranse for student- og kreatørteam under 30 år. Teamene må bestå av to personer og redskapene de har til rådighet er tusj og papir. Den beste idéen vinner, og vinnerteamet får kr 20.000 og annonsen på trykk.

Teamene blir briefet på Westerdals Oslo ACT, onsdag 22. april klokken 14.00 og arbeidene må leveres innen klokken 21.00.

– Det er viktig for oss at yngre kreatører vet hva lokalavis representerer, hvilke muligheter som foreligger, og ikke minst hvilken effekt annonsering i lokale medier gir, sier Sundling.

Konkurransen arrangeres av Amedia Marked, og juryen består av Tone Jansson (Anorak), Magnus Høgberg Hansen (Anorak), Alexander Gjersøe (SMFB), Helge Holbæk-Hanssen (MBL) og Marie Sundling (Amedia Marked).

– Vi håper å se mange spennende og kreative bidrag, og oppfordrer student- og kreatørteam under 30 år til å delta, sier Sundling.

For påmelding og andre spørsmål, send mail innen 13. april til gulltusjen.marked@amedia.no.