Heisholt starter for seg selv

Erik Heisholt startet opp for seg selv etter to år som ansvarlig for reklameavdelingen i Anti.

57859 b27c9 original
Kjetil Wold, Erik Heisholt og Anti-sjef Kenneth Pedersen. Foto: Anti

Etter mange år som kreatør og kreativ leder i byråer som Leo Burnett, SMFB, TBWA, FRANK og Anti, ønsker Erik Heisholt å starte opp egen virksomhet.

– Jeg har vært med på noen fantastiske reiser i denne bransjen, blant annet vært kreativ leder for Leo Burnett da de ble kåret til et av verdens 8. mest kreative byråer to år på rad, og jeg har startet SMFB sammen med Lasse Polmar, Stig Bjølbakk, Henrik Sander og Njål Berge, sier Heisholt.

– Men jeg har aldri hatt det så gøy og fått bruke hele mitt faglige repertoar slik som i Anti. Det å være ansatt nummer 14 i august 2012, og være med frem til i dag, hvor vi er 70, har vært den beste perioden jeg har hatt i hele mitt yrkesliv. Nå har jeg jobbet i 22 år, halvparten av karrieren, så neste halvpart er satt av til å drive egen virksomhet hvor jeg kan fortsette å fokusere på effektiv kreativitet til kunder på kryss og tvers av kjente og ukjente kanaler, og jobbe sammen med masse spennende mennesker på begge sider av bordet. Derfor gleder jeg meg blant annet til å fortsette å jobbe sammen med Anti på prosjekter der vi kan dra nytte av felles kompetanse, sier Heisholt.

Ifølge Anti-gründer og kreativ leder Kjetil Wold skilles Anti og Heisholt som gode venner som vil samarbeide videre når anledningen byr seg. Wold tar over ansvaret i Antis reklameavdeling.

– Erik har vært en avgjørende kraft i oppbyggingen av vår reklameavdeling vi ønsker ham all lykke videre. Vi har allerede styrket oss med seniorkompetanse på plannersiden ved ansettelsen av Julius Støback fra Norwegian, og har et av Norges mest lovende team i stallen ved Thea Tovshus & Christian Lindvik. I tillegg til dette, går jeg selv inn og tar over Eriks arbeidsansvar som kreativ leder i reklameavdelingen til Anti, som totalt er på 10 mennesker idag, sier Wold.