Kreftforeningen best i februar

Ernö og Kreftforeningen vant Månedens arbeid for februar med årets «Krafttak mot kreft»-kampanje.

59029 4e611 original

Årets «Krafttak mot kreft»-kampanje illustrerer på subtilt og rørende vis at den fryktede sykdommen har for vane å ta fra oss det mest dyrebare vi har, og at dette er noe som uunngåelig berører oss alle.

«En vakker og verdig Sølvfisk» konkluderte juryen med da jobben like før påske vant Sølvfisken for februar, og våre lesere er tydeligvis av samme oppfatning om kampanjen.

«Krafttak mot kreft» er utviklet av Ernö i samarbeid med Kreftforeningen. 4 1/2 har produsert filmen med Marius Holst på regi. Verdens Sterkeste Mann har produsert radiospottene.

En nervepirrende prosess

Å bytte bolig kan skremme vettet av noen og enhver. Nær toppen av pallen i februar finner vi kampanjen «Boligbytte fra A til Å» av T/A POL for DNB. Kampanjen ble sluppet i forbindelse med lanseringen av tjenesten «Boligreisen», som er DNBs største satsing noensinne. «Boligreisen» samler all informasjon på ett sted for å demonstrere at DNB er kundens fremste rådgiver ved boligbytte. Som del av kampanjen laget POL også den unike boligannonsen «Our House», som gikk som en farsott i sosiale medier

Populær synsebingo

En tredje jobb som sanket stemmer blant våre lesere i februar var Synsebingo, en tjeneste lansert i forbindelse med Social Media Days i februar. Som kjent elsker SoMe-folket at nye apper og plattformer oppstår, slik at de får muligheten til å spre sitt (ofte lett kamuflerte) evangelium i enda flere kanaler, noe Design Container og Starcom tok konsekvensene av. Synsebingo var en tjeneste som gjorde at man enkelt kunne produsere Twitter-tilpassede meninger om ting som skjedde på konferansen.

Her finner du de mest populære jobbene på kreativtforum.no fra februar.