15 priser til norske byråer i ED-Awards
Racecar vant gull for sitt arbeid med Hurtigruten under helgens prisutdeling i The European Design Awards. Ytterligere seks norske jobber vant sølv, mens åtte ble premiert med bronse.
Et stort knippe med norske byråer tok medaljer under helgens prisutdeling i European Design Awards, som foregikk i Istanbul. The European Design Awards, også kjent som ED-Awards, er en fagkonkurranse som vurderer og plukker ut det beste av kommunikasjonsarbeid innenfor designfeltet fra siste år. Et slags Europamesterskap i design.
Racecar mottok det eneste norske gullet i konkurransen med sin brandfilm for Hurtigruten. Øvrige norske prisvinnere:
- Et sølv og to bronse til TRY/Apt for henholdsvis «Ecotrain» for NSB, «Lad opp til e-Golf» for Volkswagen og «Boligreisen fra A til Å» for DNB
- Sølv til Fasett for appen «Total ONS» for Total
- Sølv til Scandinavian Design Group for «Breaking The Surface» for Lundin
- Sølv til Panorama Design for identiteten til Færder mikrobryggeri
- Sølv til Lid&Wilken for årsrapporten til Anton B. Nilsen
- Sølv til Creuna for illustrasjoner til Felleskjøpet Agri
- To bronse til Bleed for den digitale identiteten til Logg Architects og for den visuelle identiteten til Monier
- Bronse til Design Container for illustrasjoner og ikoner for SOE
- Bronse til Panorama for pakningsdesignet til 100% merino wool for Bergans
- Bronse til Work In Progress for omslagsdesignet til I Was A Kings «Isle Of Yours»
- Bronse til Martin Lothe for veggmaleriet som ble laget i forbindelse med åpningen av House of Bergen (MK Norway)