Dinamo danser videre

Dansens Hus, Norges nasjonale scene for samtidsdans, har valgt Dinamo som samarbeidspartner på kommunikasjonsområdet.

60520 86bac original
Fra Dinamo er det rådgiverteamet Berly Lund Grønning (t.v.), Tor Asbjørn Hegge og Tove Bø Laundal (t.h.) som skal bistå Dansens Hus framover. Foto: Dinamo

– Vi skal nå legge vår strategi for perioden fram mot 2018 og trengte en samarbeidspartner på strategi og kommunikasjon. Valget falt på Dinamo, som både hadde relevant erfaring, spenstig metodikk og et team som vi fikk lyst til å jobbe videre med, sier kunstnerisk leder ved Dansens Hus, Un-Magritt Nordseth.

Aktivt hus med hipp bar

Dansens Hus ble etablert i 2004, og er i dag et svært aktivt og sentralt hus for norsk dans og norske dansekunstnere. Huset har siden 2008 ligget på Vulkan i Oslo, og setter opp et førtitalls norske og internasjonale forestillinger med rundt 150 visninger i året. Foajeen og baren er omtalt i New York Times som en av de 100 hippeste barene i Europas storbyer.

– Det er formidabelt å se hva Dansens Hus med en relativt liten administrasjon og med relativt begrensede midler har fått til på få år. Å bistå huset med å legge grunnlaget for videre kunstnerisk utvikling og vekst, er et oppdrag vi hadde veldig lyst på – og som vi gleder oss til å ta fatt på, sier Berly Lund Grønning, kundeansvarlig i Dinamo.

Samarbeidet mellom Dansens Hus og Dinamo er allerede i gang. Både publikum, kunstnere og ansatte har mange meninger om hvordan huset fungerer i dag, og hva de ønsker seg for framtiden.

– Som i alle strategiprosesser er det mange meninger og mange veier å gå. Det spennende framover er hvilke valg huset nå gjør og skal leve etter i de nærmeste årene. Det er valg som angår alle som følger og er glad i norsk dans, sier Lund Grønning.