Johaug velger FranzHubert

Når Johaug i høst skal relanseres med en full kolleksjon, blir det i samarbeid med reklamebyrået FranzHubert.

60577 b5d2a original
Her er gjengen som skal ta Johaug-brandet til nye høyder. Foto: Pia Bråthen, Fionaphoto.com

Active Brands, som allerede står bak suksesser som Kari Traa, Bjørn Dæhlie og Sweet Protection, sikret seg rettighetene til skistjernens kleskolleksjon tidligere i år, og har store ambisjoner med merket.

– Valget falt på FranzHubert da vi søkte etter et nytt spennende byrå med mye erfaring i bagasjen. Vi ønsket et byrå som tenker annerledes og følte i første møte med FranzHubert at de instinktivt «catchet» brandet Johaug og hadde mange ideer om hva vi kunne gjøre for å få Johaug tydeligere frem som en merkevare, og ikke kun som en leverandør av varer, sier Matilda Guillemot, merchandising director i Active Brands.

Hos reklamebyrået FranzHubert gleder de seg til å ta fatt på lanseringen:

– Dette er helt klart et drømmeprosjekt for oss. Gla’jenta fra Dalsbygda trenger ingen nærmere presentasjon. Jobben vår har vært å berede grunnen for merket Johaug, som tuftet på Thereses verdier skal få leve sitt eget liv, også utenfor skisporet og vintersesongen, sier Paul Rigault, rådgiver i FranzHubert.

På bildet, fra venstre: Jannecke Nordskog og Paul Rigault (begge FranzHubert), Øystein Bråta, Morten Andreassen og Kaia Folkvord Rugsveen (alle Active Brands), Geir Florhaug (FranzHubert), Therese Johaug, Sølvi Westlie og Jørn Ernst (begge fra apparatet til Johaug).