Jubileumskampanje vant Sølvfisken

Med vinnerkampanjen for mars ville FINN minne folk om torget den samme måneden som FINN feirer 15-årsdag. «Filmene gjør det de aller færreste annonsører tør gjøre på TV», ifølge Sølvfiskjuryen.

60601 dc44f original

Filmene oppfordrer folk til å gjøre smarte ting med dumme kjøp. Det er Try med kreatørene Sebastian Prestø, Anders Holm, Finn Christian Knudsen og Erik Sørensen som står bak vinnerfilmen for mars.

«I reklamefilmen oppfordrer Finn folk til å gjøre smarte ting med dumme kjøp. Dette er bygger på en innsikt trolig mange kan kjenne seg igjen i. Filmen har høy produksjonskvalitet og evner å fange seeren fra første sekund. Dette er et godt stykke håndverk, og gjør det de aller færreste annonsører tør gjøre på tv; være tydelig på én fordel, fremfor å ramse opp mange. Dette er posisjonerende og ikke argumenterende, og derfor glimrende kommunikasjon, sier juryen.»

Filmene er innspilt i Barcelona med Harald Zwart på regi. Kampanjen er produsert av Espen Horn hos Motion Blur.