Regn ble til gull for MK

MK Norway vinner gull i PIAF Prague International Advertising Awards for House of Bergen

60751 ec755 original

PIAF (Prague International Advertising Festivaler) er en internasjonal reklamepris med bidrag fra hele verden. MK Norway var eneste norske byrå i finalen, og vant sin kategori «Creative use of traditional advertising formats».

MK Norways Oslo-satsing «House of Bergen» har fått en rekke omtaler på anerkjente nettsider som Creativity Online, Ads of the World, Creative Criminals og Adeevee. Bare den siste uken har MK Norway mottatt fire internasjonale priser for arbeidet med Bergens kreative ambassade i Oslo: To Finalist Awards i New York Festivals, bronse i European Design Awards for Birger Oter Utleies veggmaleri i House of Bergen sine lokaler i Dronningens gate 22, og altså gull nå i Praha.

Tidligere i år har prosjektet mottatt SRF sin ærespris, gull i Den Gyldne Hane og diplom i Gullblyanten.

Kreativ leder i MK Norway, Doffen Trellevik, er glad for den internasjonale oppmerksomheten som rettes mot byrået.

– Dette er nok et bevis på at god og kreativ kommunikasjon kan lages i et byrå som også har kontorer utenfor ring 3. Vi har de siste årene ønsker å være et nasjonalt og internasjonalt byråalternativ. Dette er nok en anerkjennelse av denne satsingen, sier Doffen.

Jobben er laget av kreativ leder Armando Zuniga, AD Øystein Vik, AD Jens Gundersen, grafisk designer Per Thoresson Lund og konsulent Svein Roger Selle.