Sølvmikken for april til RiksTV

SMFB står bak vinnerkampanjen i aprilkåringen av Sølvmikken, den månedlige konkurransen som premierer Norges beste radioreklame.

60535 57c9c original

Med Rikspakken får du RiksTV Junior til iPad, et eget reklamefritt underholdningsunivers skreddersydd for barna. Vinnerkampanjen i april fra RiksTV og SMFB demonstrerer hvor galt det kan gå dersom du ikke skaffer underholdning som også passer for de minste.

Sølvmikkjuryen reagerte på kampanjen med skrekkblandet fryd: «Erfaring fra forrige måned viser at RiksTV lever svært god radioreklame for tiden. Denne gangen vinner de med en underholdende spot som treffer målgruppa midt i leveren. Dette vil ingen foreldre oppleve, selv om juryen veldig gjerne hører mer!»

  • Kunde: RiksTV
  • Byrå: SMFB
  • Kreativt team: Hans Martin Rønneseth og André Koot
  • Prosjektleder: Henriette Valeur
  • Produksjonsselskap: Sagveien Resort

Nabolaget ditt, nabolaget mitt

Norsk Tipping ville gjerne si «god påske» til sine kunder, og slo til med den fullengdes låta «Nabolaget». Sangen er spesialskrevet til kampanjen for spillet Nabolaget, og er fremført av hele Norges rap-ambassadør, Øyvind «Vinni» Sauvik. Juryen lot seg noe motvillig sjarmere, lengden til tross: «Andreplassen går til Norsk Tipping med månedens lengste spot, nemlig en hel låt. Og en veldig fin låt som sådan. Det er en liten kunst å lage radioreklame folk vil lytte på i over tre minutter, men juryen synes denne spotten klarer det akkurat.»

  • Kunde: Norsk Tipping
  • Byrå: Siste Skrik
  • Kreativt team: Mona Bidne og Tone Garmann
  • Prosjektleder: Heidi van der Hagen
  • Produksjonsselskap: BådeOg Radiobyrå
  • Ansvarlig hos kunde: Tina Thorsen

Godt håndverk uansett vær

Synfiber hevder å ha arbeidsklær til all slags vær. I fjor debuterte kampanjen fra Llowbank der de gikk ut med daglige klesvarsler basert på siste værmelding. Kampanjen vant både Årets spot i Gullmikken og sølv i Gullblyanten. Her er oppfølgingskampanjen, og også den faller i Sølvmikkjuryens smak: «Juryen har ventet på oppfølgeren til fjorårets Gullmikk-vinner, og her kom den endelig. Tredjeplassen denne måneden går til noen riktig så flotte og svært relevante sponsor-spotter fra Synfiber. En finfin videreføring av et godt konsept.»

  • Kunde: Synfiber
  • Byrå: Llowbank
  • Kreativt team: Tone Humblen og Tore Woll
  • Produksjonsselskap: Sagveien Resort

Alle månedens og tidligere vinnere høres på Gullmikken.no