Tine velger Cretalux

Tine har valgt seg en ny samarbeidspartner i Cretalux, det nye byrået til de tidligere Tangram-toppene Bjørn Rybakken og Line Støtvig.

60895 c4aea original
Daglig leder Line Støtvig, kreativ leder Bjørn Rybakken, samarbeidspartner produksjon Klaus Dalseth, senior designer Ina Rudolfsen Bråten, prosjektleder Bente Lund-Hansen og senior designer Alexandra Kloster. Foto: Lasse Lerdahl
60898 85c30 original
Cretalux’ designstudio ligger i Stockholmgata på Rodeløkka. Foto: Lasse Lerdahl

Kreativ leder Bjørn Rybakken og daglig leder Line Støtvig i Cretalux har en lang historie som leverandør av navn og visuell produktidentitet for Tine. Det gjelder blant annet produkter som Litago, Biola, Yt, Nå, Piano, Iste, Iskaffe, Skolemelk, Tinemelk og Tine Kulturmelk.

– Valget er basert på det nye byråets unike strategiske kompetanse og deres evne til å utvikle, så vel som videreutvikle, unike merkevarer for Tine, sier Linn Heidi Lunde, markedssjef i Tine.

– Rybakken og Støtvig har et svært godt grafisk blikk og utfordrer oss stadig på nye måter å tenke produktdesign. Duoen står bak mange vellykkede lanseringene i Tine, og vi gleder oss til å fortsette det gode samarbeidet, sier Lunde.

Cretalux, som betyr lyskritt (en type krittstifter med sterke, nærmest fluoriserende farger), ble etablert av Rybakken og Støtvig i mars 2015.

– Fra oppstarten har vi hatt mange spennende oppdrag. Vi er fem ansatte og to faste samarbeidspartnere. Cretalux har som ambisjon å skape så unik visuell produktidentitet at produktene nærmest lyser av seg selv. Det understrekes av vårt navn og av vårt credo, «Selvlysende visualitet», forteller de to.

Cretalux’ designstudio ligger i Stockholmgata på Rodeløkka.

Cretalux.no