God stemning ga rekordoppmerksomhet

Gode følelser rundt Natteravnene og livbøyen er den nye oppskriften på reklamefilmene fra Tryg. Det ga overraskende gode resultater i en brand tracking-undersøkelse.

62335 fbbc8 original
62338 ef6b7 original

Årets Tryg-filmer er blitt godt mottatt i selskapets egne brand tracking-undersøkelser, foretatt av Insight Group. Filmene er sendt på TVNorge, Fem, Vox, Max, TLC og Discovery Channel.

Torbjørn Lomelde. Foto: Tryg


– Tilbakemeldinger fra publikum på livbøye-filmen og natteravn-filmen er de beste vi noen sinne har fått på våre målinger, sier Torbjørn Lomelde, head of Group Marketing, Communications & CSR NO i Tryg Forsikring.

Han legger til filmene skal bygge opp under Trygs profil og tydeliggjøre hva de står for.

– Vi ønsker at våre kunder og potensielle nye kunder skal få et godt inntrykk av oss som selskap. Vi har et slagord som heter: «Det handler om å være trygg». Ved hjelp av filmene ønsker vi å underbygge følelsen av at den tryggheten vi leverer gjennom vårt samfunnsansvar er den samme gode tryggheten kundene får som kunde hos oss, sier Lomelde.

Ifølge Tryv viser resultatene fra undersøkelsen at 83 prosent liker svært godt å se på reklamen, 33 prosent blir mer interessert i å kjøpe produkter av Tryg, 71 prosent finner Tryg mer tiltrekkende og 72 prosent mener Tryg skiller seg positivt ut fra andre forsikringsselskaper.

– Fjorårets reklamefilmer la opp til at kundene skulle få følelsen av hvordan vi skaper trygghet for dem via et fordelsprogram. I år valgte vi å snakke om den samme tryggheten, men vise den bredere gjennom hva vi gjør for alle nordmenn. Dette slår an fordi det blir relevant for så mange, og samtidig er gjort på en emosjonell og engasjerende måte med et troverdig innhold, sier Lomelde.

Oktan står bak filmene i samarbeid med det danske produksjonsselskapet Hjaltelin Stahl.