Kino-sølvfilm til Gilde

Gilde og TRY stakk av med Sølvfilmen da reklamefilmen under tittelen «Takk for Maten» gikk til topps i 2. kvartal av reklamekåringen for kinoreklame som blir vist i Norge.

62551 3761f original

Fem filmer var med i kampen om den andre Sølvfilmen for 2015. I tillegg til Gilde-filmen «Takk for maten», var det Infinitums pantefilm (Geelmuyden Kiese), NetComs «Troll» (DDB Oslo), Ringnes Farris' Bøkeskogen-film (TRY) samt Telenor Djuice «Mobildilemma Rope» (TRY) som ble vurdert av juryen.

Juryen skriver blant annet følgende: «En flott film som klarer å formidle en stor aktør som bryr seg om de små ting. Den gir god merkevareeffekt ved å formidle emosjoner og fakta på en balansert måte».

To av fire

Det er kinoreklame-selskapene Media Direct Norge og CAPA Kinoreklame som står bak etableringen av kvartalskonkurransen Gullfilmen. I første kvartal i år var det Stabburet og Grandiosa som vant Sølvfilmen i kinoreklamemarkedet. Det skal kåres totalt fire sølvfilmer før Gullfilmen skal utropes. Det er kun norskproduserte filmer, eller filmer produsert av utenlandske selskaper målrettet helt og fullt mot det norske markedet, som blir vurdert. Filmen skal ha blitt vist på norske kinoer, formidlet av CAPA og/eller MDN.