Reindriftssamen Olof reklamerer for Lenovo

Lenovo flørter med content marketing i en kampanje der den norske reindriftssamen Olof viser hvordan han bruker teknologien i sitt daglige arbeid.

Kinesiske Lenovo produserer PC-er, laptoper, nettbrett og smarttelefoner. De har lenge vært blant de ledende i bedriftsmarkedet, og de siste årene har de også hevdet seg sterkt i forbrukermarkedet, særlig med sin Yoga-serie.

Lenovo dreier for tiden kommunikasjonen fra teknologi-snakk til å fokusere på livsstil og praktiske løsninger. Dette som en del av selskapets content marketing-strategi. Blant annet har de innledet et samarbeid med crowdfunding-selskapet Tongal, hvor folk kan få finansiert kreative ideer, deriblant videoer som viser teknologi i praksis.

Tanken er at disse videoene involverer brukerne i sterkere grad enn tradisjonelle reklamefilmer. Én av de fire videoene som er laget så langt er om den norske om reindriftssamen Olof som benytter en laptop til å følge reindyrsflokken via GPS (du ser filmen øverst i saken).

Tre andre videoer lanseres nå globalt: 

  • Om Agata, grunnleggeren av Story Lab i Hellas. Her lærer hun bort animasjon og stop-motion til unge studenter, og benytter en YOGA Tablet 2 Pro for å gjøre klasserommet mer interaktivt.


  • Om Jean, en student i Tyskland som bruker Lenovo ThinkPad for å fullføre mastergraden i offentlig økonomi jus og politikk.


  • Om Jukka, den urbane tekstforfatteren som ville tilbringe mer tid ute i det fri sammen med venner og banjoen sin, etter å ha brukt Lenovo YOGA 3 Pro til å lære å spille.


Der den første delen av kampanjen tok utgangspunkt i europeiske brukere, skal neste ledd dreie seg om amerikanske Lenovo-brukere.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.