Brillekunde til POL

Brillebutikken ExtraOptical har etter en byrårunde valgt POL som sitt reklamebyrå.

65908 bfd7f original
Snorre Martinsen, Elle-Beth Lønnestad, Kjetil Botten Skogly, Øystein Sandø (ExtraOptical) og Maja Folgerø. Foto © POL

ExtraOptical har raskt etablert seg som en av Europas ledende brillebutikker online. Den trondheimsbaserte nettbutikken har vært i markedet siden 2013 og har allerede rukket å lansere konseptet i seks land.

– Vi er veldig begeistret for at ExtraOptical valgte oss. ExtraOptical er et spennende butikkonsept som vil utfordre den etablerte bransjestrukturen, sier rådgiver i POL Kjetil Botten Skogly. – Vi tror potensialet er stort og det handler i første omgang om at det finnes enklere og rimeligere måter å handle briller på, tilføyer han.

– POL viste oss at de hadde både forretningsforståelse og spennende kreative løsninger og det var dette som gjorde at valget falt på dem, sier Administrerende direktør Øystein Sandø i ExtraOptical.

– Nå skal vi jobbe sammen for å endre folks opplevelse av briller som en dyr rekvisitt. Nå gleder vi oss til å trykke til for fullt og bevise at vi er en seriøs utfordrer til tradisjonelle brillebutikker.

Teamet fra POL vil bestå av kreatørene Maja Folgerø og Snorre Martinsen, prosjektleder Elle-Beth Lønnestad og strategisk rådgiver Kjetil Botten Skogly.