«Klar for sjøen» til topps i Stavanger
I Stavanger-regionens årlige reklamekåring Sterk Reklame var det Melvær & Liens holdningskampanje «Klar for sjøen» for AV-OG-TIL som ble den store vinneren.
Melvær & Liens Facebook-film for alkovett-organisasjonen AV-OG-TIL har ble delt 6000 ganger og ble sett av snaut en halv million nordmenn på knapt 24 timer da den debuterte i juni (i skrivende stund har den passert 12 millioner).
Filmen «Litt av en kunst» er del av den større kampanjen «Klar for sjøen» som vant gull i Kampanje-kategorien i Sterk Reklame fredag kveld. Selve filmen vant også gull i kategori for Motion, og i tillegg til to gull vant Melvær & Lien og AV-OG-TIL også Grand Prix.
Øvrige gull i konkurransen:
- I Digital design gikk gullet til Fasett for nettstedet til Circle Group
- I Åpen klasse vant Fasett med «Invitasjon til ca. 3600 øyeblikk» for fotograf Anne Lise Norheim
- I Omgivelsesdesign/Utendørs gikk gullet til Procontra med «Tøybleieordningen» for Stavanger kommune
- «Tøybleieordningen» fra Procontra vant også gull i Håndverk-kategorien
- I Print-kategorien ble gullet gitt til Oktan Stavanger med «Trafikkapp» for Stavanger Aftenblad
- I Grafisk design, trykte medier var det «Håndbok i tomme trusler» fra Dirdals Turbine som vant gull
- I Digital kommunikasjon kapret Fasett gullet med jobben «By på et pepperkakehus» for Sandnes Sparebank
- I Grafisk design, identitet vant Melvær&Lien gullet med identiteten til ølbaren Øst.
Se alle vinnerne i Sterk Reklame 2015 her.
Juryen i Sterk Reklame har vært både lokal og nasjonal: Jone Johannessen (Procontra), Angelica Askvik (Dinamo), Linda Gudmestad (Aldente), Eli Kleppe (Oktan Stavanger), Stein Simonsen (McCann) og Mats Ottdal (Anti).
Grand Prix i Sterk Reklame 2015: «Klar for sjøen» for AV-OG-TIl av Melvær&Lien