Hafslund og Røe vant Gullkalvens Superfinale

Kreatør-duoen Emil Hafslund og Sondre Røe er vinnerne av Gullkalvens Superfinale, der kreative elever har konkurrert mot hverandre gjennom en brief fra by:Larm.

Studentkonkurransen Gullkalven har inngått en treårig avtale med by:Larm, der første ledd i samarbeidet er gjennomføringen av en Superfinale. Her har prisvinnere fra Gullkalven 2015 konkurrert mot hverandre gjennom en brief gitt av by:Larm, og nå er det klart at Emil Hafslund og Sondre Røe kan kalle seg de første vinnerne. Briefen var laget i samarbeid med Clear Channel.

Juryen var tydelig i sin begrunnelse:

«De har skjønt oppgaven og laget en tydelig, enkel og elegant kampanje som by:Larm kan ta ut i alle Clear Channels flater, samt andre kanaler by:Larm bruker i sin kommunikasjon.»

Feiret med pærecider

Hafslund og Røe gikk nylig ut av Westerdals, og jobber for tiden i Anti. De ble svært begeistret over seieren. 

– Å vinne Superfinalen i konkurranse med så mange dyktige folk er veldig kult. Og det måtte feires, så da vi fikk beskjeden tok vi oss en liten pærecider-i-plastkrus-pause på jobb, sier Hafslund. 

Teamet forklarer at de ønsket å presentere et overordnet konsept og mulighetsrommet som ligger i det. 

– Vi følte at et skalerbart univers var viktig, samtidig som vi var opptatte av å gi festivalen en tydelig attitude, sier Røe. 

Duoen jobber for øyeblikket sammen med by:Larm, Clear Channel og Yokoland for å ferdigstille løsningen. Kampanjen blir å se i bybildet i forkant av festivalen, som starter 2. mars.

Hafslund og Røe har tidligere vunne priser i Best Yet, Gullkalven og Gullblyantens elevkategori for reklame. I fjor vant også Røe i Oreos designkonkurransen «Play with Oreo» med sitt bidrag.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.