Pebble-ikoner ble premiert med D&AD-blyant

Kun én kommersiell norsk jobb ble premiert med blyant i årets utgave av prestisjetunge D&AD, og det var Heydays’ ikoner for smartklokka Pebble.

73546 15f24 original

Omtrent på denne tiden i fjor kontaktet Palo Alto-baserte Pebble Smartwatches det norske designbyrået Heydays med forespørsel om å utvikle ikonuttrykket til smartklokkene sine. Pebble er en utfordrer i krigen mot Apple, Samsung og andre, men har allerede meislet ut sin egen posisjon i smartklokkeverdenen.

Byrået ble valgt til å utvikle hele ikonspekteret, totalt over 500 i alle størrelser. En omfattende jobb, men slett ikke forgjeves: Selv om Schjærven og #kjærepappa allerede har vunnet en hvit D&AD-blyant i år i veldedighetskategorien Creativity for Good, så er Heydays det eneste norske byrået som blir premiert for en kommersiell jobb i årets konkurranse.

– Sjukt gøy!

– Vi er veldig stolte av å vinne en blyant i år også og jeg er megastolt over teamet i Heydays! Å prestere for en global merkevare som Pebble og det i D&AD, med så sinnsykt stort nedslagsfelt, er sjukt gøy. Det er også ekstra gøy å vinne i User Interface Design-kategorien når vi fokuserer såpass mye på det digitale i identitetene vi utvikler, sier en gledesstrålende Mathias Haddal Hovet, daglig leder og partner i Heydays, til kreativtforum.no

Først 19. mai blir det klart hvilken blyant-valør som går til Heydays-jobben. Se alle årets D&AD-vinnere her.