«Hold Fokus» i internasjonal finale
Gjensidige og Trygg Trafikks kampanje Hold Fokus, utviklet av islandske Tjarnargatan og PR-operatørene er eneste nordiske finalist i Digiday Content Marketing Awards.
Trafikksikkerhetskampanjen «Hold Fokus» er den eneste nordiske jobben som har kommet til finale i årets Digiday Content Marketing Awards, en internasjonal innholdsmarkedsførings-konkurranse som arrangeres av Digiday, en av USAs ledende publikasjoner innen media og markedsføring.
Kjemper mot giganter
Blant årets finalister i de til sammen 25 kategoriene finner man verdensledende byråer som Anomaly, R/GA, We Are Social og Laundry Service, og merkevarer som Google, Coca-Cola, Periscope, Disney, Levi’s og Oreos.
− Både for Trygg Trafikk og Gjensidige er det ganske stort å være i finalen i en konkurranse som domineres av så store merkevarer, og ikke minst budsjetter. Det er en veldig hyggelig anerkjennelse av arbeidet vi har gjort, sier Gro Grotle som ledet prosjektet for Gjensidige.
Fruktbart samarbeid
Hold Fokus som fikk mye oppmerksomhet her hjemme sommeren 2015, er et samarbeid mellom Gjensidige og Trygg Trafikk, men også mellom det islandske byrået Tjarnargatan og PR-operatørene.
− Det har vært spennende å samarbeid på tvers av landegrenser og fagområder. Tjarnargatan hadde utviklet et fantastisk utgangspunkt, som vi videreutviklet for det norske markedet. Samarbeidet beviser at det ikke finnes grenser for gode idéer og kompetanse, sier Stian Lyberg i PR-operatørene.
Finalen går av stabelen 18. mai i New York.
Her ser du alle finalistene i Digiday Content Marketing Awards: