Diadora-kampanje leverte til gull

SMFBs første kampanje for sportsmerket Diadora ble premiert med gull i Clio Sports.

75676 8a155 original

Tidligere i år lansere Diadora løpeskoen N9000, og den SMFB-utviklede kampanjen involverte en 1500 kilometers løpetur fra skofabrikken i Italia til kunden som bestilte skoene i Barcelona. 70 mennesker med 10 ulike nasjonaliteter ble rekruttert gjennom sosiale medier og andre kanaler for å løpe med skoesken. Hele løpet ble dokumentert live, og på en egen kampanjeside kunne folk følge boksen og se hvordan løperne klarte seg.

Nå er det blitt kjent at SMFB er blant de 33 byråene som nylig vant gull i Clio Sports, et underbruk av Clio Awards som premierer arbeider innen sport og idrett. Jobben fikk pris i kategorien Digital/Mobile (website).

Den omfattende kampanjen mobiliserte store deler av SMFB, SMFB Engine og SMFB Factory, som du kan se av listen over de involverte.

– Veldig kult å få en sånn anerkjennelse. Dette er første kampanjen vi gjør for Diadora, og det er ekstra gøy at den slår flere kjente kampanjer fra Nike og Under Armour, sier Thomas Askim, kreatør i SMFB, til kreativtforum.no.

Andre gullvinnere i Clio Sports inkluderer FCB Toronto for Bank of Montreal, Grey New York med «Super Bowl Babies» for NFL og One Tree Forest Films for #MoreThanMean for Just Not Sports.

Her kan du se aller vinnerne i Clio Sports.