Gilles & Cecilie bidro til Cyber-gull
Cannes Lions: Webserien «Unfairy Tales» vant gull i Cyber Lions denne uken. Den norsk-franske designduoen Gilles & Cecilie har gjort illustrasjonene på en av filmene.
Det er byrået 180LA som står bak «Unfairy Tales», som består av filmene «Mustafa Goes For a Walk», «Malak and the Boat» og «Ivine and Pillow». Kampanjen er gjort på oppdrag for Unicef, og det er historien om Mustafa som er illustrert av Gilles & Cecilie, mens animasjonen er gjort av Bubba’s Chop Shop. Serien ble lansert i februar.
Eventyr og fortellinger for barn inneholder ofte fantasifulle steder med fantastiske figurer, men det finnes også historier som aldri var ment for barn. Dette er hovedbudskapet Unicef-kampanjen.
Om Gilles & Cecilie
Cecilie Maurud Barstad og Gilles Jourdan møtte hverandre på prestisjeskolen Sentral St.Martins på slutten av nittitallet, og siden har de holdt sammen både kunstnerisk og privat. Arbeidene deres er spredt over store deler av verden og kan beskues både i eksklusive motehus, på gateplan i storbyer som Sao Paulo og Paris, eller hos TRY reklamebyrå.