Gilles & Cecilie bidro til Cyber-gull

Cannes Lions: Webserien «Unfairy Tales» vant gull i Cyber Lions denne uken. Den norsk-franske designduoen Gilles & Cecilie har gjort illustrasjonene på en av filmene.

75613 ab9a1 original
75616 884bf original
75619 5ed18 original
75622 9a504 original
75625 b5120 original
75628 f0dae original
75631 c81e7 original
75634 ab3d6 original

Det er byrået 180LA som står bak «Unfairy Tales», som består av filmene «Mustafa Goes For a Walk», «Malak and the Boat» og «Ivine and Pillow». Kampanjen er gjort på oppdrag for Unicef, og det er historien om Mustafa som er illustrert av Gilles & Cecilie, mens animasjonen er gjort av Bubba’s Chop Shop. Serien ble lansert i februar.

Eventyr og fortellinger for barn inneholder ofte fantasifulle steder med fantastiske figurer, men det finnes også historier som aldri var ment for barn. Dette er hovedbudskapet Unicef-kampanjen.


Om Gilles & Cecilie

Cecilie Maurud Barstad og Gilles Jourdan møtte hverandre på prestisjeskolen Sentral St.Martins på slutten av nittitallet, og siden har de holdt sammen både kunstnerisk og privat. Arbeidene deres er spredt over store deler av verden og kan beskues både i eksklusive motehus, på gateplan i storbyer som Sao Paulo og Paris, eller hos TRY reklamebyrå.