Ingen uttelling for nominerte norske jobber
Cannes Lions: Onsdag hadde norske byråer seks vinnersjanser i konkurransen, men ingen av dem endte opp med pris.
McCann var på forhånd nominert for «4000 Stops» for Ruter i Cyber Lions og Media Lions, samt «Heartbeat Project» for Apotek 1 som eneste norske i Mobile Lions.
TRY hadde to shortlister for minirealityserien «Young Again» for DNB, som var nominert to ganger i Media Lions.
SMFB fikk heller ikke denne gangen uttelling for «The Diadora Delivery», som var nominert i Cyber Lions. Jobben ble tidligere i uken nominert to ganger i Direct og én gang i Promo & Activation.
To Grand Prix i Cyber Lions
Cyber-juryen så seg nødt til å dele ut to Grand Prix i Cyber Lions: «The Next Rembrant» for ING av J. Walter Thompson Amsterdam, som også mottok Grand Prix i Creative Data Lions, og «Justino» for det spanske rikslotteriet av Leo Burnett Madrid.
I minifestivalen Innovation Lions ble Googles «Deepmind Alphago» tildelt Grand Prix.
I Mobile gikk Grand Prix til «New York Times VR» av T Brand Studio New York.
I Media Lions var det «McWhopper» av Y&R NZ Auckland som mottok sitt andre Grand Prix (den fikk Grand Prix i Print & Publishing tidligere i uken).