Posten blir majoritetseier i Netlife Research

Bring Dialog og Netlife Research satser sammen innen datadrevne digitale løsninger, med Posten Norge som største eier.

75667 7d5c4 original
Martin Vikesland (t.v.) i Netlife Research og Arild Horsberg i Bring Dialog. Foto: Birger Morken / Posten

Posten Norge går inn som majoritetseier i det digitale designbyrået Netlife Research. Sammen med Posten-eide Bring Dialog blir selskapene markedsledende innen datadrevne digitale løsninger, skriver de i en melding.

Bring Dialog er store innen CRM, kundeanalyser, lojalitetsprogram, kampanjer og datakvalitet. Nå får de også tilgang på digital design, designsystemer og kampanjerigger. Med Posten Norge i ryggen skal selskapene bygge et miljø som hjelper norske virksomheter med å bruke data til å lage bedre kundeopplevelser i alle kanaler. Administrerende direktør Arild Horsberg vil fortsatt lede Bring Dialog og vil også være administrerende direktør i holdingselskapet.

– Netlife Research har en spesielt sterk posisjon innen digitale løsninger. Det er et anerkjent selskap som kan vise til svært gode resultater for kundene sine. Til sammen kan selskapene levere en integrert kundereise med alle inn- og utgående kanaler. Det er det ingen andre i Norge som kan, og vi tror det vil være til stor nytte for norske virksomheter, sier Horsberg.

Samme ledelse

Netlife Research og Bring Dialog blir søsterselskaper i holdingselskapet Netlife Gruppen. Medarbeidere i Netlife Research og Bring Dialog vil eie om lag 20 prosent og Posten Norge 80 prosent av holdingselskapet. Martin Vikesland vil fortsette å lede Netlife Research.

– Posten Norge har i mange år tilpasset seg digitaliseringen av samfunnet. Nå kjøper Posten seg opp i Netlife Research som sammen med Bring Dialog blir et unikt, datadrevet digitalt designmiljø. I dag trenger Netlife Research mer kompetanse innen CRM, kundedata og dataanalyse. Bring Dialog har behov for webløsninger og design. Sammen vil disse selskapene lage bedre digitale kundeopplevelser enn hver for seg, sier Horsberg.