Reklamemillioner til Dysleksi Norge
Dysleksi Norge vant Reklame for Alvor 2016 og får en kampanje verdt flere millioner kroner.
Gjennom Reklame for Alvor får en organisasjon som ellers ikke ville hatt ressursene til det muligheten til å vise seg og saken sin for hele Norges befolkning, og landets reklamebyråer konkurrerer om å få jobben som gir mening, heder og ære, men ikke en krone i inntekt.
Av 89 påmeldte organisasjoner var det til slutt Dysleksi Norge som stakk av med seieren.
– Med det høyeste søkerantallet på ti år var det en tøff jobb å skulle velge kun én, men jeg er veldig stolt over at en enstemmig styringsgruppe valgte Dysleksi Norge som vinner av Reklame for Alvor 2016, sier leder for styringsgruppen i RfA, Victoria Marie Evensen.
Skrivevansker, mattevansker og språkvansker
Dysleksi Norge, tidligere Dysleksiforbundet, er en landsomfattende interesseorganisasjon som ble etablert i 1976 og har ca. 8700 medlemmer fordelt på rundt 40 lokallag.
– I den lille organisasjonen vår jobber store og små rundt om i hele vårt langstrakte land, dag og natt, med å gi støtte, mestring og pågangsmot til personer med lese- og skrivevansker, mattevansker og språkvansker. Vi har verdens viktigste jobb! Det er helt ubeskrivelig hvor mye det betyr for oss å få en gratis reklamekampanje verdt flere millioner kroner. En slik synlighet kunne vi aldri drømt om uten Reklame for Alvor, sier Generalsekretær i Dysleksi Norge, Caroline Solem.
– Dysleksi er et tema som det snakkes for lite om, og er for mange forbundet med
skam. Men når så mange som en halv million nordmenn har spesifikke lese- og skrivevansker synes vi temaet fortjener en reklamekampanje for å øke bevisstheten om dysleksi, avslutter Evensen.
Datoer å merke seg:
- 22. august: Briefslipp for byråene
- 5. september: Innleveringsfrist klokken 23:59
- 27. september: Offentliggjøring av vinnerkampanje
Reklame for Alvor er reklamebransjens dugnad for en ideell sak. Reklame for Alvor arrangeres hvert annet år og går i år av stabelen for 24. gang. Under RfA bidrar reklamebyråer, mediebransjen og produksjonsmiljøer med et enormt antall medieeksponeringer og arbeidstimer.