«Hold fokus» nominert til digitalpris

PR-operatørene er nominert til tre priser i Digital Communications Awards, to av dem for Gjensidiges «Hold Fokus»-kampanje. Hyper og Direktoratet for e-helse er også nominert i samme konkurranse.

75967 da318 original

Digital Communcation Awards har som formål å løfte frem innovative og effektive kampanjer som hovedsakelig baserer seg på digitale virkemidler. PR-operatørene er nominert i kategorien Innovation of the Year for arbeidet med trafikksikkerhetskampanjen «Hold Fokus» for Gjensidige og Trygg Trafikk, i samarbeid med det islandske byrået Tjarnaragatan. «Hold Fokus» er også nominert i kategorien CSR Communication.

PR-operatørene er i tillegg nominert i kategorien Microsite for nettstedet Allergiguiden.no for legemiddelfirmaet Meda.

Kampanjens viktigste element er en interaktiv film og Facebook-applikasjon, hvor du selv spiller en viktig rolle i filmen.

– Å bli nominert i en konkurranse som Digital Communication Awards er virkelig i fjær i hatten for oss. Det er en anerkjennelse av arbeidet vi gjør for våre kunder, og viser at vi utnytter de stadig viktigere, digitale mulighetene riktig. Sammen med nominasjoner i mer tradisjonelle konkurranser, demonstrerer dette vår evne til å tenke på tvers av plattformer og lager en god miks av tradisjonell og digital PR for våre kunder, sier Petter Thorendahl, byråleder i PR-operatørene.

Hyper og E-helse

Hyper er nominert i samme konkurranse i kategorien Mobile and Apps for mobilspillet «The future is electric – Keep the balance» for Statnett, et spill som inneholder problemstillinger som Statnett jobber med hver dag. Også E-helsedirektoratet er nominert for portalen helsenorge.no, som gjør det enkelt å finne digitale helsetjenester. Denne er nominert i kategorien Website.

Prisutdelingen foregår i Berlin den 29. september. Se hele shortlisten her.