Rekord for Reklame for Alvor

Aldri før det vært levert inn flere bidrag til Reklame for Alvor (RfA), og det er særlig studentene som bidrar til rekordresultatet.

I år var det Dysleksi Norge som var den heldige utvalgte organisasjonen som får en kampanje til flere millioner kroner, og som kreatører og studenter landet over har kjempet for å imponere. Da søknadsfristen gikk ut hadde 43 bidrag kommet inn, noe som er rekord i totalt antall bidrag. I studentkategorien ble det levert hele 22 bidrag, noe som er det høyeste antallet i konkurransens historie. I byråkategorien ble det levert 21 bidrag mot 17 bidrag i 2014.

– Vi hadde et mål om å slå resultatet fra forrige konkurranse, noe vi klarer med god margin. Vi tar det som et signal om at briefen var interessant og temaet dysleksi noe som mange kan relatere seg til, sier leder av Styringsgruppen, Victoria Marie Evensen

Også i lokalene til Dysleksi Norge jubles det antall bidrag.

– Dette er helt fantastisk! Nå gleder vi oss til å være med å plukke ut de beste kampanjene, sier Generalsekretær i Dysleksi Norge, Caroline Solem.

Jubel: Kommunikasjonsrådgiver og redaktør Anne Lene Blystad, leder for styringsgruppa i RfA, Victoria Marie Evensen, organisasjonsrådgiver Adam Tumidajewicz og generalsekretær Caroline Solem. Foto: Caroline Fossberg

Tøft juryarbeid

Foruten Solem består RfA-juryen av Helena Egeland (juryleder, Anorak), Susanne Hovda (TRY), Per Kristian Voss Halvorsen (ANTI), Thea Charlotte Emanuelsen (Kitchen), Tone Humblen (LLOWBANK), Thomas Larsen Eltvik (DDB) og Erik Schøien (Pravda).

Leder Helena Egeland tar en pause fra juryeringen for å fortelle at juryen har tatt på seg en tøff oppgave.

– Antallet bidrag er helt overveldende. Det er utrolig bra at så mange har tatt seg tid til å løse briefen fra årets Reklame for Alvor, og det blir nok ingen lett oppgave for oss i juryen, sier Egeland.

Vinneren av Reklame for Alvor 2016 offentliggjøres 27. september klokken 14.45 på Kulurhuset. Det kåres én vinner i byråkategorien og én vinner i studentkategorien. Vinneren i byråkategorien får det både ærefulle og krevende oppdraget med å gjennomføre årets kampanje, som lanseres på reklamefrie dager i romjulen.

Les om hvordan Dysleksi Norge inviterte til RfA her.

I 2014 ble RfA vunnet av salige Bates United. Se kampanjen her.

Se også reklameforalvor.no.

Antall bidrag til Reklame for alvor de siste årene:

 År  Byrå Student  Totalt 
2016
21
 22  43
2014
17
 8  25
2012
3
 17  20
2010*
10
 12  22
2009*
32
 8  40
2008
26
 9  36
2007
26
 5  31
2006
25
 5  30

* Konkurransen bestod av to kategorier, Reklame for Alvor og Design for Alvor.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.