Gro Myking leder effektjuryen STELLA 2017

Prekvalifiseringen til konkurransen som premierer effekten av kommunikasjonstiltaket er nå i gang.

79163 cdb1d original
Gro Myking, konserndirektør for kommunikasjon og marked i KLP, leder årets STELLA-jury.

Kreativt Forum har satt sammen årets jury, som er en gruppe høyt kvalifiserte mennesker innen marked, kommunikasjon, akademia, analyse og byrå, som nå ser fram til prekvalifiseringen 28. oktober. STELLA viser og premierer effekten av kommunikasjonstiltaket og sannsynliggjør at kommunikasjonsidéen har gitt god avkastning på investeringen. STELLA måler med andre ord effektiviteten av markedsinvesteringene.

Konserndirektør, Kommunikasjon og marked i KLP, Gro Myking, skal lede juryen, og har følgende å si om sine forventninger til arbeidet.

– Stella har opparbeidet seg en unik posisjon og har gjennom mange år vist den forretningsmessige betydningen av markedskommunikasjon. Markedsstrategi handler i veldig stor grad om vekst og posisjonering, og er et viktig verktøy for at bedriftene skal nå sine mål.

Gleder seg til å gå i dybden

For å klare dette må man jobbe innsiktsbasert og måle utgangspunkt og resultater på en hensiktsmessig måte, understreker hun.

– Så enkelt og så vanskelig er det. Jeg ser frem til å lede dette viktige arbeidet og gleder meg til å gå i dybden på de innsendte casene, sier hun. Jeg forventer selvsagt at bransjen, mer enn noen gang, jobber metodisk og sender inn gode og strategiske arbeider.

Foruten Myking består juryen av Hågen Pettersen (Futatsu), Svein Roger Selle (Geelmuyden Kiese), Svein I. Sælid (McCann), Lars E. Olsen (Høyskolen Kristiania), Per Kristian Voss Halvorsen (ANTI), Jorun Thue (COOP), Helge Gjertveit (TRY), Tor Anton Bjørge (Harald A. Møller), Kjetil Botten-Skogly (POL), Gerhard E. Schjelderup (Handelshøyskolen BI), Ronny Solvik (Lerum), Kristian Kristiansen (SMFB), Ståle Gjerseth (Mediacom), Anders Mamen (Kantar TNS), Anne Margrete Børjesson (Gjensidige).

Har du et spennende case?

Ett av STELLAs formål er at den skal bidra til å bringe kommunikasjonsfaget videre, ved å gi ny læring om hvordan god kommunikasjon virker i en stadig mer kompleks verden.

Lurer du på om du har et STELLA-case kan du lese mer her.

Eller laste ned gratis kompendium med tidligere vinnercase her.