Sølvtaggen til Anorak

Mobilspillet «Tampen brenner» for Dolly Dimple’s vant den månedlige digitalkåringen for september.

Dolly Dimple’s skulle promotere pizzaen «Brennheit», noe Anorak løste ved hjelp av et mobilspill hvor du kunne jakte på gratis pizza i nabolaget. Basert på tampen brenner-konseptet fikk 700 ivrige pizzajegere et gratis festmåltid, og Dolly fikk promotert pizzaen sin i sosiale kanaler. Og ja, kampanjen ble lansert før Pokémon Go!

– Det er en enkel, men fin link mellom konsept og produkt, forteller juryleder Simen Øian Gjermundsen

– Løsninger med beliggenhet som hovedkontekst er i vinden, og her er virkemiddelet brukt på en relevant måte. Juryen synes det er et pluss at løsningen fungerer som en mobilside heller enn en enkeltstående app, avslutter Øian Gjermundsen.

Det ble også delt ut poeng til: 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.