Bleed skal rebrande Skandiabanken

Skandiabanken har valgt Bleed som hovedpartner for rebranding av den heldigitale utfordrerbanken. Endring av merkenavn og ny grafisk profil står sentralt i arbeidet.

80100 d255f original
Johnny Anderson fra Skandiabanken, Svein Haakon Lia fra Bleed og Ole C. Apeland fra Apeland.

Etter en byråkonkurranse har Skandiabanken valgt Bleed som samarbeidspartner, der hensikten er å forsterke posisjonen i det norske markedet, endre selskapsnavn og utvikle ny grafisk profil.

– Bleed viste en grundig forståelse for merkevaren vår og hadde en tilnærming til merkevarebygging som vi virkelig har tro på. Jeg er overbevist om at vi sammen skal ha kraft til å fremprovosere en tydelig stemme for fremtidens utfordrerbank, sier Johnny Anderson, som er leder for Merkevare og kommunikasjon i Skandiabanken.

– Skandiabanken er den mest spennende aktøren å arbeide for i den norske finanssektor i dag. Vi er stolte over å bli valgt som partner for styrking og utvikling av banken med Norges mest fornøyde kunder, sier kreativ leder Svein Haakon Lia i Bleed.

Apeland skal bistå Bleed med markedsinnsikt og kommunikasjonsstrategi.

For ett år siden ble Skandiabanken i Norge skilt ut fra det nordiske Skandia-konsernet og er nå en selvstendig norsk bank, notert på Oslo børs. Rebrandingen og navneendringen kommer som en følge av dette.

– Vår nye profil skal videreføre vårt kjernekonsept som en ledende hverdagsbank med enkle tjenester tilpasset kundenes behov. Dette betyr også at vi skal fornye oss. Vi skal være banken med de mest fornøyde kundene - også i fremtiden, og da må vi tørre å utfordre oss selv, sier Anderson