Brad Pitt-stunt resulterte i to gull

To gull i Epica til annonsen som lokket med enveisbillett til Los Angeles i etterkant av bruddet mellom Brad Pitt og Angelina Jolie.

80151 21a6d original

Tirsdag ble det kjent at POL og Kikkut vant hvert sitt gull i Epica, med kampanjer for henholdsvis TV-aksjonen og Rusken. I dag er det klart at også TRY tar med seg gull hjem fra konkurransen, som i år foregår i Amsterdam.

Den høyst virale Norwegian-annonsen vant gull i kategoriene Transport & Tourism og Humour, melder Kampanje.

Det er TRY-kreatørene Marius Aasen og Susanne Hovda som står bak Norwegian-stuntet. Samme team vant både Young Lions Cyber og Young Lions Film under Gullblyanten 2015 tidligere i år.

Juryeringen av konkurransen foregår fram til torsdag, da Grand Prix blir avgjort.

Epica er årlig reklamekonkurranse der journalister og redaktører fra bransjemedier sitter i juryen. Fra Norge er det Kampanje som representerer.