Keiserens nye motion-klær

Norske Miran Kevic står for andre gang bak design og effekter for promo-vignetten som sendes på TV i forbindelse med New York Fashion Week. Denne gangen ble også kjolene modellert i 3D.

79782 27525 original

I 2015 gjorde motion designer Miran Kevic sin første promo for New York Fashion Week sammen med produksjonsselskapet Leftchannel. De og NBC var så fornøyd med innsatsen at han ble hyret inn påny i år. Denne gangen fikk Kevic en større rolle i prosjektet, og var involvert fra starten av.

– Det morsomt å måtte skype rundt halve jordkloden bare for å godkjenne monteringen av tracking-points på modellene, forteller han.

I bare undikken

Og tracking points måtte til, ettersom kjolene ble modellert i 3D over modeller i undertøy.

– Først så vi for oss at modellene måtte være nakne, men vi fant en løsning med tracking points utenpå undertøyet, slik at de slapp å kle av seg helt, forteller han.

Designet tok utgangspunkt i skisser fra kreativ leder i Leftchannel.

– Jeg lagde styleframes og design basert på dette, og etter de ble godkjent gikk vi videre til produksjonen. Det var interessant å få et innblikk inn i et av verdens største fashion-show, se måten de jobber på og oppleve hvor åpne de er for forslag til problemløsing, avslutter han.

Du kan se en breakdown av jobben under. Se mer på www.mirankevic.com.