Gullmedaljesmelting ble belønnet med Sølvtaggen

Telenor-kampanjen der Aksel Lund Svindal smelter om sitt første VM-gull har vunnet Sølvtaggen for november. TRY og Apt står bak.

80829 4992f original

Telenor ønsket å bygge omdømme og minne Norge på hvem som har det raskeste mobilnettet. Løsningen fra Try ble å involvere et av Telenors sponsorater, Aksel Lund Svindal, verdens raskeste mann på ski. Kampanjen startet med at Aksel fikk sitt første gull fra året 2007 smeltet og pulverisert, før de små fnuggene av gull fant veien til SIM-kortene til nye kunder hos Telenor. Prosessen ble nøye dokumentert på en egen kampanjeside, og deler ble kringkastet i sosiale medier. Arbeidet premieres med Sølvtaggen for november.

– Dette er fint, stort og tydelig, forteller juryleder Simen Øian Gjermundsen. – Kampanjen har fått massiv dekning, den har spredd seg i sosiale kanaler og er en suksess. Juryen applauderer Try for god bruk av sponsoratet, avslutter Øian Gjermundsen.

Det ble også delt ut poeng til:

Dette er årets nest siste prisperiode. På årsoversikten ligger Anorak i tet, med TRY 15 poeng bak (byrået som har vunnet de siste fem årene). Så følger SMFB, McCann og POL på de neste plassene.