Twist var best i oktober

Den første som møtte opp med en pose Twist utenfor leiligheten til Mona på Majorstua fikk 10.000 kroner og en hyggelig middag. SMFBs direktesendte stunt var KF-lesernes favoritt i oktober.

80766 d0378 original

Twist møter hardere konkurranse enn noen gang tidligere, særlig blant yngre forbrukere. For å blåse nytt liv i den tradisjonsrike posen utviklet Freia sammen med SMFB en ny kampanje for å gjøre Twist til den naturlige «ta med»-gaven.

De arrangerte en direktesendt konkurranse på Facebook Live: «Førstemann til Mona», der den første som ringte på med en pose Twist skulle få 10.000,- og en koselig middag med Mona, som hadde laget fiskekaker for anledningend.

I direktesendingen kunne folk se Mona forberede middagen, mens Freia live-chattet med ivrige følgere. Det store spørsmålet var jo selvsagt om noen i det hele tatt ville komme. Men det forble ikke et spørsmål lenge, for etter bare 23 minutter ringte det på døren. Vinneren ble tatt imot med konfettikanoner, korps, blomster og en sjekk på 10.000 kroner.

Levende kunderadio og oppmuntrende antirøykreklame

SMFB står også bak en av de to jobbene som kom nærmest vinneren på oppløpssiden. I «IKEA kom nærmere» formidlet SMFB en gladnyhet for oslofolk: Nemlig at møbelgiganten har åpnet Service & pick-up point på Skøyen. Løsningen ble å flytte deler av tjenestene ut blant folk å og bli en del av kommunikasjonen. I kampanjeperioden kunne folk sentralt i Oslo oppleve at kunderadio dukket opp på overraskende steder, levende service-boards kunne hjelpe med alle typer spørsmål og varehusmerking ble strukket litt lenger enn hva man er vant til.

Den andre jobben på oppløpssida er den humoristiske antirøykkampanjen fra Saatchi & Saatchi, som fulgte opp Helsedirektoratets hardtslående, amerikanskeproduserte hostefilm.

Du kan stemme på Månedens beste for november her.