Ahead kjøper seg inn i Uniform

Aller-byrånettverket Ahead kjøper seg inn i designbyrået Uniform, og eier nå nordiske markedsføringsbyråer med til sammen 900 millioner i omsetning

Byrånettverket Ahead Group er et av Nordens største byrånettverk med en omsetning på rundt 900 millioner kroner og 500 medarbeidere. I nettverket i Norge inngår Redink , OMG, NVFT og Hyper, og aktivitetene omfatter innholdsmarksføring, CRM, performance marketing, field marketing, events og digital forretnings- og tjenesteutvikling. 

Uniform erklærer at de har ambisiøse mål for utviklingen videre og at de har sett fordelen av å bli en del av en større konstellasjon.

– Vi er stolte over hvor vi har kommet med en tydelig strategi og retning for byrået, høy kvalitet på alle leveranser, bevisst tenkning rundt forretningskritisk kompetanse kombinert med kontinuerlig fokus på å skape løsninger som begeistrer brukerne. Nå ser vi frem til å bli en del av et større nettverk med supplerende kompetanse, gleder oss til å starte samarbeidet og legge enda mer ambisiøse planer for fremtiden, sier daglig leder Helle Thorkildsen.

I sentrum for satsingen

– Tjenestedesign er et fremtidig vekstområde som vil styrke det strategiske tjenestetilbudet fra Ahead Group, og ikke minst nyttiggjøre seg ressurser fra de eksisterende byråene i nettverket. Uniform er et spennende byrå med riktig kompetanse og attraktive kunder, som vil stå i sentrum for denne satsingen, sier Rolf Hanche-Olsen, konserndirektør for strategi og nye forretningsområder i Aller Media.

Uniform ble etablert for 20 år siden og har de siste årene vokst til nærmere 20 ansatte med en årsomsetning på i overkant av 20 millioner kroner. Byrået opplyser at i 2016 vil omsetningen ende på nærmere 26 millioner kroner. På kundelisten står oppdragsgivere som Jernbanedirektoratet, Bane NOR, Fakultet for kunst, musikk og design, Stortinget, Stiftelsen Norsk Luftambulanse, NSB, Veidekke Eiendom og Norges Sjømatråd.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.