Sølvfisken til Vipps’ julefilm

November-fisken gikk til den spektakulære animasjonsfilmen «Julenissens verksted anno 2016» for Vipps av POL.

POL og Vipps fikk mottok Sølvfisken for oktober med filmen «Kamfer», og samme annonsør og byrå følger altså opp med å vinne i for november, denne gangen med animasjonsfilmen «Julenissens verksted anno 2016». 

Byrået har sammen med Animasjonsdepartementet og det britiske regikollektivet The Line skapt en animasjonsfilm av det gamle, håndtegnede slaget, som vi kjenner fra mellomkrigstidens Disney-klassikere, som eksempelvis «Snehvit og de 7 dvergene» og «Pinocchio».

Figurene er tegnet ramme for ramme, bakgrunnene er malt for hånd, og i etterarbeidet ble filmscanningen fra 1930-tallets animasjonsfilmer gjenskapt. Også soundtracket er spilt inn med fullt orkester, der Verdens Sterkeste Mann har hatt den musikalske ledelsen.

Vipps, så ble det Sølvfisk

Juryen har denne kommentaren: «Vipps, så ble det Sølvfisk for november også. Det er ikke langt mellom reklamefilmene med juletema når høytiden nærmer seg, men noen gjør det litt mer ordentlig enn andre. DNBs julefilm for Vipps gir juryen god, gammeldags julestemning og imponerer med solid håndverk. POL og Animasjonsdepartementet står bak novembers beste film.»

Du kan lese mer om The Line og hvordan Julenisse-filmen ble til her.

  • Team: Janne Brenda Lysø, Stian Johansen, Monika Augustsson og Ina Egelandsdal
  • Regi: Wesley Louis/The Line
  • Produsent: Jakob Thommessen
  • Produksjonsleder: Dom Thompson-Talbot
  • Produksjonskoordinator: Animasjonsdepartementet
  • Etterarbeid: Max Taylor/ The Line
  • Lyd og musikk: Verdens Sterkeste Mann ved Kjetil Schjander Luhr, Peder Jørgensen, Kjetil Røst Nilsen og Thomas Kongshavn

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.