TRY til topps i MMM 2017

Med tre gull, et sølv, to bronse og prisen for Årets tekst var TRY mestvinnende i reklamekonkurransen MMM. Anorak tok også et solid jafs av prisene, med to gull og to bronse.

82794 cfd45 original
Foto: Eivor Eriksen, Fotofolk

MMM-Utdelingen foregikk i torsdag kveld på Rockefeller. Vinnerne kom fra et bredt utvalg av byråer, med TRY som mestvinnende med tre gull, et sølv, to bronse og prisen for Årets tekst, et hestehode foran Anorak som vant to gull og to bronse.

– Vi gratulerer vinnerne og ønsker dem lykke til i den internasjonale konkurransen ECHO Awards. De norske vinnerne er automatisk kvalifisert til 2. runde i denne konkurransen som tiltrekker seg deltagere fra det meste av verden, sier Ina Svarød, styreleder i NORDMA.

Her er prisvinnerne:

TRY:

  • Gull: «Volkswagen Trailer Assist» for Harald A. Møller
  • Gull: (med Apt) «Kan du snakke, kan du bidra» for Røde Kors
  • Gull: (med Apt og Opt) «Få det store bildet» for Aftenposten
  • Sølv: (med Apt og Opt) «De 100 utvalgte» for Norconsult
  • Bronse: «DNB UNG – Ny tid / nye medier» for DNB
  • Bronse: (med Apt og Opt) «Uke 31» for NSB
  • Årets tekst: (med Apt) «Nøklene til en bedre arbeidsplass» for Harald A. Møller

Anorak:

  • Gull: «Hopp over butikken» for Kolonial.no
  • Gull: «Brannleken» for If Skadeforsikring
  • Bronse: «Det skjer noe hos Thon» for Thon Hotels
  • Bronse (med Jimmy Royal): «Lag mat med ørene» for MatPrat

Øvrige prisvinnere:

  • Gull til Saatchi & Saatchi for «Send én Smash!» for Nidar
  • Gull til Creuna for «Shell Pumpejackpot» for ST1 Norge
  • Gull til Dinamo for «Sammen bygger vi fremtiden» for Veidekke
  • Gull til Bouvet Reklamebyrå for «Zero Waste» for Viasat
  • Sølv til Hyper for «Hverdagens frysepinner» for Ulvang.
  • Sølv til Hyper for «My Cubus» for Varner/Cubus
  • Sølv til Ernö/Hyper for «Godt å være forberedt på livet bak rattet» for Gjensidige
  • Sølv til Los & Co for «Wanted» for Diplom-is
  • Sølv til JCP Ignite for «Si hei til Volvo V» for Volvo Car Norway
  • Sølv til DDB Oslo for «Hjem til jul» for SOS-Barnebyer
  • Sølv til Heisholt Inc. for «The Live Minecraft Project» for Universal Music
  • Bronse til Ernö for «Styrke DMs posisjon mot kreatører» for Bring
  • Bronse til Geelmuyden Kiese for «Bydelen som tok stria ut av jula for NPRO/Aker Brygge
  • Bronse til POL for «25m² Syria» for NRK TV-aksjonen, Røde Kors & IKEA
  • Bronse til Concept Communication for «60-meter tidtreff» for Bislett Alliansen
  • Good Morning vant Årets Visuell/AD for «Kygo Life Brand Site» for Kygo Life
  • Prisen Årets Kundeservice gikk til People in Motion
  • Prisen Årets Callsenter gikk til DRS Direct Response Services AS
  • Prisen Årets Servicehelt gikk til Irene Arlind, Bistandshuset AS
  • Prisen Årets Teamleder gikk til Martin Karlsen, Proffcom AS
  • Studentprisen gikk til Gerd Marie Stangeland, Nina Bugge og Tor Adam Slettebø (Westerdals Oslo ACT) for «Sign With Snap»