Det syriske telefonnummeret

Forsman & Bodenfors har laget en ny variant av den Cannes-vinnende turistkampanjen «The Swedish Number». Som du sikkert allerede har forestilt deg er resultatet langt mer dystert enn originalen.

Kampanjen er laget for å skape oppmerksomhet om den menneskelige tragedien og flyktningesituasjonen som fremdeles utspiller seg i Syria, nå på syvende året. 

I den opprinnelige kampanjen «The Swedish Number», laget av byrået Ingo,  ble folk rundt i verden invitert til å ringe og snakke med en tilfeldig svenske. Den nye varianten er laget for Unicef, og oppfordrer skandinaver til å ringe barn i det krigsherjede landet.

Det nye nummeret, +46 85-511-7864, er riktignok svensk, og du blir koblet til en telefonsvarer der en barnestemme forteller deg hvorfor ingen kan komme til telefonen. Du blir koblet til forskjellige barn dersom du ringer flere ganger, men alle har omtrent samme budskap: Et håp om å kunne flykte fra krigshelvetet og til et land der de og familien kan leve i trygghet.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.