120 påmeldt til årets Gulltusjen

Avisannonse-konkurranse for unge kreative team går av stabelen til uken.

Totalt 120 deltakere er nå klare for Gulltusjen. Konkurransen går av stabelen på Westerdals Oslo ACT onsdag 26. april. Ved hjelp av blokk og tusj skal unge kreative under 30 år kjempe om heder og ære. Det er avisannonsen som står i fokus.
I konkurransen får teamene i oppgave å skissere en avisannonse for ett gitt produkt i løpet av seks timer, kun ved hjelp av papir og tusj. Vinneren er teamet som kommer opp med den beste ideen.

Amedia Marked er arrangør av konkurransen for tredje året på rad, i samarbeid med Norges Cannes Lions-representant CAPA Kinoreklame og Westerdals.


Den beste ideen vinner


Er vinnerteamet studenter premieres de med en pengepremie på 20.000 kroner. Dersom vinnerteamet jobber i et reklamebyrå premieres de med en reise til Cannes i juni, der de får representere Norge i Young Lions Print Competition.

– Amedia Marked har det største nettverket av aviser her til lands. For oss er det viktig at yngre kreatører blir bevisste på avis som mediekanal, hvilke muligheter som foreligger og ikke minst hvilken effekt bruk av print som mediekanal gir. Med en konkurranse som Gulltusjen setter vi nettopp papirannonsen i fokus, sier salgssjef i Amedia Marked, Vegard Kvalvaag.


– Print som mediekanal er fremdeles en stor og viktig kanal for svært mange annonsører og den kommer også til å være viktig i årene fremover, sier Kvalvaag.

Nå er det klart at totalt 120 deltakere stiller i konkurransen som arrangeres 26. april. Det er deltakere fra de fleste av de største reklamebyråene her til lands, samt studenter fra blant annet Westerdals Oslo ACT, Høyskolen Kristiania og Emergence School of Leadership. 

Dette er årets jury: Knut Røse, Client service director i Empefire, Mari Engen, Account Manager i SMFB, Tor Martin Bøe, AD i Knowit og Vegard Kvalvaag, salgssjef i Amedia M.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.