JCP vant europeisk pris

JCP var eneste norske nominerte byrå til den franske prisen, og stakk av med gull under kveldens Trophées de l’Evénement i Cannes for sitt arbeid for Tinemelk.

JCP Nordic vant prisen External Communication Event for Tinemelks goodvertising-prosjekt der 7.000 nordmenn og asylsøkere over hele landet deltok i 82 såkalte vennskapsfrokoster dagen før TV-aksjonen på NRK i 2016. 

Dermed passerte de blant annet Peugeot og Google Paris som var nominert i samme kategori for henholdsvis et bilmodellslipp og et YouTube-arrangement.

– Krevende, men givende 

– Det er ufattelig stort for oss at vi markerer oss ute i Europa og blir anerkjent for arbeidet vårt. Tinemelk Vennskapsfrokost var et krevende, men samtidig utrolig givende prosjekt som vi er veldig stolte av. Vi må få takke Tinemelk som ga oss tillit til å gjennomføre dette, sier byråleder Camilla Watz Johannessen i JCPs reklamebyrå.

Åpnet for Europa

I år var første gang i prisutdelingens tiårige historie at det ble åpnet for at resten av den europeiske event-bransjen kunne søke seg til de totalt seks prisene.

Trophées de l’Evénement, som avslutter møte- og eventmessen Heavent Meetings, er en hyllest til de mest minneverdige arrangementene i 2016. Juryen mottok totalt 120 søknader hvorav en fjerdedel var ikke-franske. Fra Norge kom det fire søknader. I tillegg til prisen var JCP nominert i kategorien Exceptional Event for flere Avinor-prosjekter i forbindelse med nye Oslo lufthavn.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.