Bronseløve til Uniform

Cannes Lions: Identiteten til Fakultet for kunst, musikk og design for UIB av Uniform vant bronse i Design-kategorien onsdag kveld.

Onsdag kveld i Cannes var det prisutdeling i kategoriene Entertainment, Entertainment for Music, Media, Design og Product Design. På forhånd var det fire norske nominasjoner: Identitet til Fakultet for kunst, musikk og design for UIB av Uniform, Krone økologisk brygg for Norwbrew av Creuna (Design), «Kjetil vs Sara» for Tinemelk av TRY (Entertainment) og «Brad is Single» av TRY for Norwegian (Media). 

Sistnevnte vant en sølvløve tidligere i uken i Print & Publishing, men det var altså kun Uniforms identitet for UIB-fakultetet som vant pris av de norske nominerte onsdag kveld. Prisen ble delt ut i underkategorien Creation of a new Brand Identity: Corporate.

Identiteten til Fakultet for kunst, musikk og design har tidligere i år vunnet gull i både European Design Awards og i Gullblyanten. Uniform vant for øvrig sin kategori (Åpen klasse) i Årets byrå i mai.

Med dagens fangst er norske byråer oppe i 10 løver i årets festival: Et gull, fire sølv og to bronse til POL, et sølv og en bronse til TRY og en bronse til Uniform.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.