DDB henter digtalvinner fra Saatchi

DDB Oslo ansetter digitalrådgiver Vetle Gjevestad Agledahl.

85552 72c9f original
Glade folk: Kristian Lyse og Vetle Gjevestad Agledahl i DDB Oslo.

Tidligere i vår varslet DDB at de slår ned veggene i Norden og fusjonerer de nordiske landene til NORD DDB. Med ansettelsen av Vetle Gjevestad Agledahl får kompetansen på Oslo-kontoret et lokalt løft, i tillegg til at de norske kundene nå vil få oppleve betydningen av ha bortimot 100 utviklere, motion grafikere, formgivere og andre teknologer i NORD DDB til disposisjon.

– Vetle har vært på vår radar lenge, forteller byråleder Kristian Lyse.

– Han har en rekke imponerende gull med seg, og er i tillegg en strålende person som passer

perfekt inn i vårt miljø. Med Vetle på laget kommer vi til å heve kvaliteten på vårt digitale produkt, og han vil være en uvurderlig brikke i vår nye nordiske setup, fortsetter Lyse.

Suksesshistorie

Gjevestad Agledahl kommer fra Saatchi & Saatchi, hvor han har fungert som digital produsent siden 2015. Han har jobbet med kunder som Orkla, Emirates, VG, Norsk Tipping og Toyota, og ledet prosjektet «Gå for meg» for Foreningen FRI og Pride som allerede har fått massiv oppmerksomhet i inn- og utland. Med snart tre millioner visninger og over 20 presseoppslag er jobben å anse som en suksesshistorie.

– DDB byr på store faglige muligheter, forteller Agledahl. – Det nye, nordiske byrået vil ta stor plass i bransjen i tiden som kommer, og jeg ser frem til å være med på utviklingen.

Byråleder Kristian Lyse legger til at både ferske og etablerte ansikter vil slutte seg til DDB-flokken i tiden som kommer:

– Som et steg i fornyelsesprosessen skynder vi oss sakte med å rekruttere. Det skal ansettes kreative, rådgivere, produsenter og designerer, og det er ingen tvil om at det vil bli en spennende høst hvor byrået vil styrkes ytterligere i alle fagavdelinger, avslutter Lyse.