En parfyme for vår tid

Kommunikasjonsbyrået scootr med annerledes sideprosjekt: En alt annet enn perfekt parfyme.

I går viste amerikanernes oransje president fingeren til resten av verden, noe som gjorde sideprosjektet scootr har jobbet med det siste enda mer brennaktuelt. Kreativ leder Christer Hoem forklarer:

– I et år har vi i scootr jobbet med et litt annerledes sideprosjekt som ga oss anledning til å utforske det imperfekte, i en verden hvor ting ofte fremstilles som glansbilder av virkeligheten. Dette ønsket vi å gjøre gjennom å utnytte vår interne kompetanse som kreative merkevarebyggere. Og selv om kompetansen for øvrig ikke akkurat er i parfymeverden, er det dette landskapet vi valgte å utforske. 

Inspirert av naturen

Hoem forteller at en Brooklyn-basert parfymør falt for prosjektet, og at ballen dermed begynte å rulle.

– Som alle andre parfymeprodusenter, så også vi mot naturen for inspirasjon. Men i motsetning til andre var det vi fant langt fra perfekt. Selv om enkelte der ute vil påstå at mennesket ikke påvirker natur og miljø i negativ retning, krevde det ikke lupe for å finne forurensning, oljesøl med mer.

– I tråd med vår tro på ærlighet, valgte vi derfor å la dette påvirke duften av vår parfyme.

Et forstyrrende element av olje

Resultatet ble en parfyme med blant annet frisk eukalyptus, krydret hvit pepper, beroligende sedertre og et forstyrrende element av olje. 

– Parfymen heter «dscnd», og representerer på mange måter hvilken retning det går med planeten på grunn av menneskelig påvirkning, forteller Hoem. – Man kan kanskje lukke øynene for det som skjer der ute, men det er kanskje litt vanskeligere å holde pusten?

Du kan lese mer om dscnd – «the fragrance you can't ignore» på dscnd.com.

Hoem legger til at håpet er å finne et innovativt miljøprodukt de kan gi av inntektene til, eller en organisasjon som jobber for en renere verden.

– Om det ikke blir mange kronene, kanskje det hvertfall blir noe oppmerksomhet. Så kanskje vi til slutt får laget en perfekt parfyme?

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.